23 sierpnia 2015

Kluski na parze/pampuchy/pyzy

Ostatnio, siedząc sobie z rodzinką, zostało rzucone mi wyzwanie... Oczywiście nie wprost i nikt nie miał tego na myśli, ale ja już swój plan miałam w głowie :) Pampuchy. Buchty. Kluski na parze. Pyzy. Parowańce... jak zwał tak zwał. "Pewnie umiałabyś zrobić pampuchy, skoro robisz ciasto drożdżowe". A umiałabym, owszem. Oto one :)




Kluski na parze / pampuchy / pyzy

Składniki:
  • 500g mąki
  • 42g drożdży
  • 250ml ciepłego mleka
  • 3 łyżki cukru
  • 3 łyżki masła
  • 2 jajka
  • szczypta soli

Ciepłe (nie gorące!) mleko wymieszać z drożdżami, cukrem i łyżką mąki, odstawić na 15 minut do wyrośnięcia.
Do zaczynu dodać mąkę, masło, rozbełtane jajka i sól. Zagnieść elastyczne ciasto (ma odchodzić bez problemu od dłoni). Odstawić na 40 minut do wyrośnięcia. Po tym czasie formować bułeczki, zostawić je na 10 minut do ponownego wyrośnięcia. Parować 10-15 minut aż się ładnie napuszą.
Podawać na słodko lub wytrawnie - z dżemem, sosem owocowym, śmietaną, jogurtem, lub z gulaszem, mięsem, sosem grzybowym... pełna dowolność :)

Pampuchy można także nadziać - wystarczy do środka dodać łyżkę słodkiego twarożku, powideł, jagód, konfitury :)


Pampuchy są sobie takie o, jak je natura (albo ja ;)) stworzyła, bo nie są dla mnie. Tak mnie terroryzowali to niech mają :)
ALE... sos kurkowy z polędwiczek z kurkami pasowałby fenomenalnie...


Bon appetit!

Dzień Polskiej Żywności 2015

2 komentarze:

  1. Uwielbiam, zwłaszcza z jagodami i jogurtem.
    Zapraszam do mnie: )

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam je! U mnie w domu najczęściej robi się z jagodami w środku, polewa śmietaną i posypuje cukrem <3 Nazywamy je "parowce" :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...